Fastigheten

Nar jag pratar med er fran Sverige gar det ganska bra att prata svenska. Det kan ta lite langre tid att komma pa vissa ord och grammatiken kan bli lite fel ibland. Men det ar val inte sa konstigt.
Daremot nar jag pratar med Sophia fungerar min hjarna inte alls som den ska.
Jag ar stolt om jag lyckas saga en mening ratt. Ibland kan jag borja prata pa hur mycket som helst pa engelska och sen komma pa mig sjalv. Stackars Sophia vet inte om hon ska svara pa svenska eller engelska.
Sa ibland brukar vi kora med att vi bara pratar engelska. Nastan lattast.

Som igar da jag & Sophia var ute och korde och sag en polisbil vid vagkanten:
En dum blondin: (namner inga namn bara att Sophia ar brunett) "Jag tror att polisen kollar fastigheten har. Eller heter det fastighet. Jo men det gor det val. Men ar inte fastighet nagot annat." Blondinen tanker "hmm...jo men det ar nog samma namn for tva olika saker"
Efter en stunds diskussion. "Just det, hastighet heter det ju!!" Kom pa att min hjarna maste ha blandat ihop ordet fast och hastighet, alltsa fastighet. haha
Jag och Sophia tyckte det var kul i alla fall.

Igar akte jag och Sophia till Fayettville, ligger en halvtimme bort. Det ar dar de stora universiteten ar och alla utestallen. Alltsa fullt med collegeungdomar.
De flesta utestallen har ju 21- arsgrans men det finns nagra som har 18 bara att man inte far dricka.
Vi var dar valdigt tidigt sa vi var nastan de forsta pa plats. Men det var bra for det var gratis intrade fore 11.
Jag maste saga att det var lite annorlunda fran krogen i Sverige. Framforallt musik och dans.
Det tog ett litet tag innan vi kom in i hiphop/RnB gunget. Vi var ju beredda att hoppa och dansa till techno. Men nej serru det var hihopgung och, till varan forskrackelse, "dirty dancing" och da pratar jag inte om dansen pa filmen Dirty Dancing.
Kan ju saga att jag och Sophia tog det lite lugnare nar det gallde den sistnamnda dansen.
Men vi hade mycket trevligt. Tack Sophia for en bra kvall!
Maste ocksa tillaga att alla var valdigt snalla pa dansgolvet. Sa fort de raka stota till en bad de om ursakt. Det ar inte som i Sverige da folk knuffas och blanger pa varandra. Sa det var bra.

Hoppas ni far en rolig lordagkvall! Sjalv ska jag jobba ikvall. Men det ser jag fram emot. Ar trott fran igar sa ska bli skont att mysa med barnen i soffan och kolla pa nan bra film.

Pussar & Kramar Sanna

                                    
Bilden ar fran en oforglomlig tid i Bulgarien. Drinken ar alkoholfri.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0