"If you happy and you know it clap your hands..."

Denna veckan har varit valdigt bra och jag har varit glad varje dag. Det tycker jag att jag ar fortjant av efter vad som hande forra veckan.
Dels har det bara varit fint vader, forutom i natt da det var storm, men det markte jag inte av.
Sedan kanner jag att dagarna gar valdigt fort. Bara lite mer kvar att lara mig och lite fler utmaningar att ta mig an sen sa ar jag tillbaka i Sverige igen.
Far se hur lange jag stannar i Sverige. Efter den har resan vill jag ut och se hela varlden. Men da med en van. ALDRIG mer att jag aker ensam sa har. I alla fall inte for en langre tid. Men jag har ju manga vanner som vill ut i vida varlden precis som jag. Sa det ska nog inte bli nagra problem.

Sen ar jag ocksa glad for att lite lyckohormoner (endorfiner?) bildades i min kropp idag nar jag byggde pa mina muskler.
Brukar ga pa ett styrketraningspass pa gymmet varje tisdag och torsdag och jag alskar verkligen det passet. Traningsvark i flera dagar efterat.
Sen forsoker jag ocksa ga pa pilates eller yoga for att stretcha ut kroppen. Och morgonpromenader for att starka mitt hjarta och forbattra konditionen.
Det mar jag riktigt bra av!
Nu kanske detta later mycket men lagg marke till ordet forsoker. Jag ar inte riktigt dar an da jag verkligen haller pa med det har i minst en manad.

Men jag inspireras av min mormor som har gort Qigong (lattare variant av yoga) varje morgon i over ett ar. Varje dag.
Hon ar t.o.m vigare an min syster. Det ni!
Och sen min alskade mamma som har gatt ner 15 kg. Dem ar varda en riktigt stor applad!
Far ju inte glomma av min moster ocksa som ar ute och springer regelbundet.
Sen vet jag att pappa kan ha stora muskler om han bara vill ;)
Vilken duktig slakt jag har. Kan dem kan jag!!

Ha en underbar och halsosam helg nu allihop :)


Kramar fran en Sanna fylld med massa glad energi




Kommentarer
Postat av: elin

å va man blir gaöld när man läser din text. du är verkligen en tjej full med energi. och du tänker så nyttigt och sunt. man blir så inspirerad;)

Pussokram

2008-11-07 @ 11:13:41
URL: http://andreassonelin.blogg.se/
Postat av: Siv

Vad roligt sanna att jag kan ge dej inspiration.Tänk att man kan bli så smidig av lite enkla rörelse som qigong men det är att man gör det varje dag.Så bara gör små enkla rörelse varje dag.Vist ska vi ha en underbar helg Kalkon middag på lördag åpromenader på söndag.Kram mormor.Jag önskar dej en bra helg

2008-11-07 @ 20:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0