Pengar pa mat - investering eller sloseri?

Kom precis hem fran Wal-Mart. (USAs billigaste matvarukedja)
Handlade mat  for runt 270 kr. Jag kande att jag behovde lite mat som man blev matt av utan att fa i sig kalorier for en vecka.
Sa jag kopte lite frukt, knackebrod, keso, yoghurt, Allbran och havregryn m.m.

Men egentligen behover jag ju inte lagga pnegar pa mat. Jag kan ju ata det som finns har hemma. Da sparar jag ju en hel del pengar. Men samtidigt sa inser jag att det ar vart pengarna for jag mar ju mycket battre om jag ater bra mat.
Och att man mar bra ar val anda det  viktigaste. Annars gar ju pengarna bara till klader eller nan annan onodig (men kul) shopping. Men det har jag ju pengar till ocksa sa jag ska nog klara mig.

Sa jag tror att pengar pa mat ar nog anda en investering. Bade i halsa och humor.





Nu ska jag ivag och trana. Ska bli riktigt kul :)

//Sanna

Kommentarer
Postat av: elin

Tycker jag låter som en kanoninvestering:)

2008-11-11 @ 18:22:29
URL: http://andreassonelin.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag tycker också att det låter som om en bra investering.

Kramar

2008-11-11 @ 19:52:07
URL: http://xerikax.blogg.se/
Postat av: Mormor

Alldeles rätt Sanna.Bra investering att lägga pengar på bra å nyttig mat.

2008-11-12 @ 10:39:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0