Extrajobb

Nu har jag fatt ett till extrajobb. Det ar namligen sa att en av de andra AuPairerna brukar vara barnvakt at en familj ibland pa helgerna. Men sa kunde hon inte denna helgen sa hon fragade mig om jag var intresserad. Det ar tva sma killar och de ar jattesnalla sa hon. De brukar bara kolla pa film och sen gar de snallt och lagger sig. Sa da brukar hon kolla pa tv.
Sa jag tankte att det ska jag val klara av.
Sa familjen ringde idag sa imorgon kvall ska jag jobba fran 6-12. Skont med 6 timmar. Blir lite klirr i kassan samtidigt som jag far nya erfarenheter.
Forst tankte jag saga nej for jag har ju aldrig traffat familjen. Sa jag var lite osaker pa om jag skulle klara det. Men sa tankte jag "nej, lilla sanna sa latt slipper du inte undan. du ska ge dig pa utmaningar. sant du ar radd for att gora ska du gora" Sa jag hade inte sa mycket att saga emot. Var bara till att blunda och saga ja. Kasta sig ut for klippan liksom.

Och jag tror det lonar sig..

Sa min paskhelg bestar mest av jobb. Men det ar helt okej.


En harlig sommarbild :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0