Run for the cure

Jag var sa glad att jag deltog i racet igar. Det var valdigt speciellt, sorgligt och roligt pa samma gang.
Jag kunde inte halla tararna tillbaka nar jag sag personer med rosa lappar pa ryggen dar det stod "Jag springer till minne av... det kunde vara mamma, moster, syster eller namnet pa nagon. Pa en del av dem kunde man se datumet nar de foddes och nar de avled" . Det kandes sa hemskt. Aven nu nar jag skriver om det har jag tarar i ogonen.
Nar jag var pa vag hem sag jag aven ett flygplan med en lang grej efter dar det stod ungafar sa har "Diana Kross you are always in my prayers" 
Men det fanns aven de som hade rosa t-shirtar, vilket betydde att de var "overlevare". De hade overlevt sjukdomen och var nu friska. De kunde ge hopp till andra.
Over 80 000 personer sprang igar. Sen hade de aven en runda for familjer, dar det hande roliga saker pa vagen. De hade "bark for the cure" dar det var en runda for personer med hundar och "crawl for the cure" dar bebisar kunde krypa ca 5 meter.
Sa det var valdigt roligt att se.
Sen efterat hade de sa otroligt manga gratisgrejer som de gav ut. Ska forsoka ta kort senare.

Nu har jag haft mina tva timmars paus. Nu ska jag ata lite lunch, ga ut med hunden som jag passar och sen ska jag aka och bowla med AuPairerna och deras familjer. Efter det blir det jobb i nagra timmar till.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har gjort en bra gärning,genom att vara med.Kul att kunna medverka o göra något meningsfullt.En bra grej som vi kan ta efter i Sverige.//Kram mamma

2009-04-26 @ 19:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0