Thank you, hun! You welcome sweetie!

Ja, de har tva fraserna far jag hora ratt ofta. Ibland blir det aven Ma'm, som betyder madame.

Jag vet inte om det ar for att jag ar nere i Arkansas eller bara for att de ar valdigt trevliga i usa. Men har sager folk i affarer eller pa servicestallen valdigt ofta "Tack gumman" "Ja, madam" "Varsagod hjartat" osv.
Jag vet inte riktigt om jag gillar det. Man kanner sig sa liten och oforstandig nar folk man inte kanner kallar en for gumman liksom. Nastan som att det ar synd om en.
Och sen kan det ocksa lata lite overdrivet.

Jag menar "Yes Sir" och "Yes Ma'm" ar ju en sak men nar de sager honey eller sweetheart da blir det nastan for mycket.
Eller vad skulle ni tycka?


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Håller med att det kan kännas överdrivet när det sägs till alla utan att man menar något med det. Nu vill jag bara önska dig en riktigt GLAD PÅSK. Vad härligt det låter med Californien. Det skulle jag gärna vilja se den sidan av US.

Kram från Ingrid.

2009-04-07 @ 12:06:28
Postat av: Sophia

Håller med! Senast fick jag höra your here you go hun när jag köpte batterier.. kändes lite udda men de vill väl bara vara snälla.

2009-04-08 @ 02:25:02
URL: http://hejhejusa.blogspot.com
Postat av: elin

Ja jag håller med dig. Alla här nere på cypern säger också så. Skaffa ett liv, även om det är deras sätt att vara sådana. Alla bilar tutar bara för man är blond och gamla snuskiga gubbar raggar upp en på stranden. Känns väl inte så där sexigt. Känns som de inte tar en på allvar, att man är en blond, blåst blondin;) Men lite kul ändå. man får ju uppmärksamhet. De vill ju bara väl. Hoppas jag...

Pusssssss

2009-04-08 @ 07:55:36
URL: http://andreassonelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0