Dags igen

Jaha da var det redan onsdag kvall ja.
Farmor ringde idag. Det var valdigt roligt att prata med henne. Var valdigt langesedan jag gjorde det plus att jag har gatt och tankt mycket pa henne de sista dagarna.

Nu ikvall har jag varit ivag och lart mig lite engelsk grammatik. Har namligen borjat i en skola som ar for invandrare. Sa det ar mest mexikanare dar, lite kineser och andra folkslag ocksa. Men skolan ar gratis sa det ar darfor jag gar dar. Maste spendera 30 timmar dar men sen ar jag fardig.
Kan ju vara skont att vara bast nagon gang ocksa. Behover man inte vara lika nervos over att man inte svarar ratt eller inte uttalar orden ratt.
Sa ikvall var jag i en klass som ska vara anvancerad. Och jag tror att det ar en blandning mellan att lasa, skriva och grammatik. Sa det var ganska kul anda och lite nytt lar man sig ju alltid.

Lararen var av det aldre slaget och dem ar alltid sa roliga. De kommer alltid in pa nagot helt annat och kan prata pa om nagot som inte alls har med amnet att gora. Sa min larare idag borjade prata om att djur kan prata, att man har kommit fram till att chimpanser och andra liknande djur kan kommunicera lika bra som en 6-aring med hjalp av teckensprak. De lar ocksa sina barn. Anledningen till att de inte kan prata ar att det bara kan saga vokaler och det forstar man ju inget av.
Sedan var det nat om att blommor paverkas. Nar man spelar klassisk musik sa vaxer dem och mar bra och nar man spelar rockmusik sa vissnar dem. Och om man klipper av en blomma paverkas energin i den blomman som star i jamte. Ganska coolt tycker jag.

Jag har alltid facinerats av hur lika oss manniskor chimpanser och apor ar.

Just det, nu var det dags for mig att forstora nagot igen. Denna gangen var det inte en san dyr sak som en bil utan det var min mobiltelefon. Jag tappade den i klinkersgolvet sa det blev sprickor i skarmen. Det ar en telefon med en lucka som man faller ihop. Sa det var den yttre skarmen som skadades sa den gar fortfarande att anvanda. Men ska till Wal-Mart i morgon och se om jag kan fa en ny. Man kan tydligen bara saga att man har tappat den och betala 500 kr sa far man en ny (anvand) mobil. Man kan ocksa lamna in den och betala 500 kr och fa en ny (anvand), men det ar ju inte lika smart.
Robyns ide. Hoppas jag klarar av att ljuga bara. Jag menar jag ljuger ju aldrig, haha.

Som vanligt, dags att krypa i sang.

Puss & Kram pa er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0