Varldsbast pa att forstora

Okej, vad ar det fragan om egentligen. Fattar inte varfor jag ska ha en sa forbannad otur.

Ni vet ju att jag har tappat nyckeln till bilen, backat over nan tegelstensgrej, tappat mobilen sa det ar sprickor i skarmen, jag rakade ocksa trampa pa Charlies (hundens) tass nar vi var ute och gick for nan manad sen. Stackaren haltade sa jag fick bara han tillbaka men nasta dag var han bra som tur var.
Nar jag korde hem bilen fran flygplatsen skulle det ha tagit 2 timmar men jag korde fel sa det tog 4.
Och nu i morses tyckte jag att det luktade konstigt i garderoben. Sa efter ett tag sag jag att vatskan som jag brukar ha nar jag sprayar folk (ungefar som brun utan sol) hade lackt genom vaskan, som jag hade grejerna i, och ut pa golvet.
Det ar heltackningsmatta pa golvet, vilket betyder att det nu ar en stor brun flack pa golvet.
Familjen tankte lagga ut huset for forsaljning pa onsdag. Det ska komma en och rengora alla mattor men de tror inte att det kommer ga bort med hjalp av det. Sa de far nog lagga en ny matta dar, vilket kommer kosta en hel del pengar. Och sen kostade flaskan med den vatskan sakert nan tusenlapp, om inte mer.
Som vanligt var familjen inte arga, mer ledsna. Men det spelar ju ingen roll om de ar arga eller inte. Jag skams ju nagot fruktansvart.
Kande att jag bara ville/vill hem. Det kanns lite battre nu. Har tankt att saker hander och det ar ju inte sa mycket jag kan gora at det. Men det ar fortfarande riktigt pinsamt. Men samtidigt ar det ju verkligen en olycka. For jag har haft den vaskan dar i tva manader nu nastan. Och sa skulle det handa precis nu.
Sa jag ar lite ledsen efter det. For just nu ar jag inne i en hemlangtansperiod igen. Jag var inne i en 4 manader efter jag kom hit och nu igen 4 manader innan jag ska hem. Det ar nog bara for att jag vet att det ar sa lite kvar nu. Vill bara att tiden ska ga fort. Men det gor det den sakert.

Forresten tack mamma for att du kom hit och lagade kottbullar. Familjen verkligen alskar det sa forra veckan gjorde Robyn kottbullar och aven idag. Mmm... kottbullar varje vecka ar inte fel.

Nu ska jag samla lite energi till i morgon. Da blir det ett hart traningspass. Harligt!

XOXO,
Sanna

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Stackars dig Sanna en sån otur du har,men du får säga som Karlsson på taket"Det är en värdslig sak". Det har ju bara varit skador på materiella ting och så länge är ju allt väl,skönt att du har en bra och förstående familj.Helt naturligt att känna hemlängtan efter så lång tid borta men nu går det ju mot vår och du får uppleva Usa under alla årstider. Du skriver så fantastiskt bra och kloka inlägg hela tiden så kom igen Sanna så ska du se att tiden kommer att gå jättefort tills du landar i gamla Sverige igen. Kram från Ingrid.

2009-02-10 @ 10:03:48
Postat av: E

lilla gumman, klart det va dig jag menade!

Vilken otur du har sanna, men du kunde ju absolut inte hjälpa det.. men jag förstår hur du känner dig, så hade jag också kännt. Det är helt naturligt! Jag tror det löser sig till det bästa, det gör det alltid :) Kramkram!

2009-02-10 @ 10:25:23
URL: http://emmabeatrice.blogg.se/
Postat av: Erika

Din stackare som förföljs av sådan otur, men du ska se att allt lösa sig. :) 4 månader går jätte fort, så ta verkligen vara på tiden du är kvar i USA. Snart ska du ju till Dallas och då får du upptäcka ännu lite mer.

Kramar

2009-02-10 @ 16:25:05
URL: http://xerikax.blogg.se/
Postat av: Moster

Mmmmmm inte är det roligt när olyckor händer men det är olyckor....Vet hur det känns, krockade ju med min värdfamiljs bil i Californien, inte billigt men det är nu passé och Japp jag har kommit över det så det lär säkert du med göra. Kramiz på dig!

2009-02-10 @ 16:39:38
Postat av: Elin

men lilla vännen. Det var ju en olycka och absolut inte ditt fel. även om du kanske känner så. Jag vet det är i sådana situationer som man längtar hem!! men det kommer gå superfort nu. Ta vara på dig tjejen. Puss love you

2009-02-10 @ 19:12:57
URL: http://andreassonelin.blogg.se/
Postat av: Mormor

Förstår att du har det jobbigt just nu.Förbaskad otur.Du får tänka materiella saker det går att ersätta.Du gör ju så mycke bra saker du är så fin och go. Gör saker du tycker är roligt snart är du hemma i Sverige igen.Kram Mormor & morfar

2009-02-10 @ 20:05:14
Postat av: mamma

Sanna,vi känner ju Eddie o Robyn.De är verkligen toppen och genomärliga,så säger de att det är ok så menar de det!!:Suveräna människor.Du har är som en dotter för dem det vet vi ju,så de bryr sig om dig.Helt ärligt!!Gå bara vidare mot våren o solen i USA.//kram



2009-02-11 @ 12:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0