Galna i svensk mat

I sondags visade jag dem runt har i Bentonville. Vi var inne i ett riktigt fint och lyxigt bostadsomrade. Jag korde runt och visade dem husen. Alice bor dar sa vi sa till vakterna att vi skulle halsa pa den familjen. Sa det funkade bra.
Sen akte vi och shoppade lite. Efter det tog jag med dem till Starbucks. Det ar ju valdigt viktigt att de far besoka det.
De som inte vet vad Starbucks ar kan googla det. (soka pa google mormor. hehe) Nej men det ar typ som ett litet cafe. Som de har nastan precis overallt i hela usa.
Sedan akte vi hem och jag och mamma hjalptes at att gora kottbullar. Det var valdigt uppskattat. Hela min vardfamilj verkligen alskade dem.
Senare pa kvallen kom de svenska grannarna over. Eller pappan ar svensk och mamman har bott i Sverige i tre ar tror jag. Det var valdigt roligt att traffa tjejerna igen. De ar 17, 12 & 10. Och mamma och christian kunde diskutera massa. Sa de fick en massa bra info och battre forstaelse. Det var ocksa kul for Christian eftersom han fick chansen att prata lite. Han kan namligen nastan ingen engelska alls.
Mamma daremot pratar pa som bara den och skamtar. Nastan sa jag far saga till henne att vara tyst ibland. Nej, men hon ar jatteduktig. Hon forsoker verkligen prata hela tiden och hon ar valdigt bra.
Elias ar lite blyg nar det kommer nya manniskor och han ska saga nat pa engelska. Han ar otroligt trott pa dagarna ocksa. Han har inte riktigt kommit in i rytmen an. I forrgar vaknade han kvart over 5 pa morgonen. Idag vaknade han 8, sa det gar battre och battre. Han sover som en gris har bakom mig just nu fast jag skriver.
Idag har vi varit hemma med barnen. Nar Kate var pa pianolektion med Robyn gick vi ut och gick runt lite har i bostadsomradet. Mamma tog massa kort pa husen och filmade.
Mamma kunde inte lata bli att stada lite ocksa. Typiskt henne! Sen ikvall gjorde vi kycklinggryta och ris. Robyns bror och hans tjej kom over. Sa de at ocksa. Alla var galna i maten. Valdigt uppskattad var den. Sa da blev mamma glad. Hon var lite orolig innnan att de inte skulle tycka om det.

Nu ar hotellet for Florida bokat ocksa. Robyn gjorde varsta bra klippet. Sa vi ska bo pa ett riktigt fint hotell. Onsdag till lordag ska vi vara ivag. Sa ska vi till Disney World - magical kingdom. Sa det ska bli riktigt spannande. Vadret i Florida ar dock inte sa jattevarmt vid den har tiden, men det ar i alla fall 10-18 grader sa det ar val skont.
Tycker bara lite synd om Elias som maste flyga sa mycket. Far hoppas det gar bra.

Nu maste jag verkligen ga och sova

Take care!






Kommentarer
Postat av: susanna

Fint hus. är det där du bor? :)

2009-01-20 @ 08:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0