Energitjuv

Har ni hort talas om dem dar energitjuvarna. Tjuvar som tar all din energi och forsoker rana dig pa din gladje.
Vet ni vad, jag rakade nyss ut for en.

"Helgen ar over. En ny vecka kommer"
Jag markte av att det var nat lurt pa gang sa jag forsokte forsvara mig med en liten box i magen. 
"Ja, vad spannande. Du har ingen aning om vad som kommer handa denna veckan."
Men fick en stor box tillbaka.
"Vad ar det for fel pa dig, Sanna. Veckan ar inte spannande."
Forsokte forsvara mig annu en gang. Med ett knaveck i magen pa tjuven denna gangen.
"Vad tror du att du kommer ma bast utav att tanka ah nej en ny vecka. fan vad keligt och jobbigt. eller jaha da var helgen tyvarr over. jag som hade sa kul men jaja veckan kan ju bli kul den med. jag jobbar ju faktiskt inte 24 timmar om dygnet. Och aven pa jobbet kan ju ovantade saker handa."
Sen lyckades jag springa ifran tjuven. Tur!
Blev ratt sarad utav att hora att det skulle vara nat fel pa mig bara for att jag ar glad och positiv.



Okej, jag kan erkanna att jag kanske ar lite overdriven med det har med positivitet. Eller nej, faktiskt inte. For jag overdriver inte. Jag kanner verkligen sahar. Det betyder inte att jag inte ar deppig eller aldrig tanker negativt ah nej. Absolut inte. Det vet ni ju att jag ar. Men jag forsoker vara positiv sa mycket som mojligt.
Jag kanner att jag mar battre da.
Daremot kan jag erkanna att det har varit mycket tjat om det har i bloggen nu det senaste. Men jag hoppas att jag kan inspirera er lite och ge er lite gladje och lycka.
Kan inte lata bli att kanna mig lite mesig nar jag skriver om det. Men forsoker jobba bort det.

Se upp for de dar energitjuvarna. Finns ratt gott om dem! (oops negatvit)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0