Jag erkanner...

Jaha det borjar ga mot helgen nu. Undra vad man ska hitta pa. Kor ju inte bilen har sa mycket langre, utan bara nar jag behover kora barnen. Sa man ar ganska fast i huset men samtidigt valdigt skont.
Okej, jag kan inte halla det inne (som vanligt!)
Det har hant en liten olycka igen. Var tva veckor sen nu men har inte vagat beratta av radsla for att uppsta som slarvig, dum, respektlos, oansvarsfull, pinsam.. ja listan kan goras lang. och for att jag skams sa obeskrivligt mycket!!
Jag rakade backa in i en annan bil och det blev en liten rispa och en liten buckla pa volvon. Bilen jag backade in i var kompisar till Blakes foraldrar. Men det blev inget pa den bilen som tur var. Men han satt i bilen sa kunde han inte ha backat da nar han sag att jag kom nara. Kanske inte hann det.
Fattar ni hur dum jag kanner mig!!!

Robyn & Eddie tar det valdigt bra som vanligt. Sager att olyckor hander och att man lar sig av dem. Men jag menar det har ar andra gangen jag backar in i nagot. Och hur manga ganger har jag inte hort mamma saga att man ska kolla noga runt bilen nar man backar. Och jag lovade mig sjalv att alltid gora det.
Jag var helt nyvaken, hade inte sovit mycket och var valdigt stressad men det borde ju inte vara sa svart att backa anda.

Jag skams nat otroligt och vet inte om jag ska publicera detta inlagget men pa ett satt ar det skont att fa det ur sig och jag tror att erkanna sina misstag och fel gor en starkare pa nagot satt.
Och jag hoppas att jag kan hjalpa er som laser, att ni kanske kan lara er av mina misstag. Har kommer lite tips.
- Kolla noga runt bilen INNAN du backar
- Ta ett djupt andetag INNAN du backar
- Hur stressad du an ar ta den tid du behover
- Om du behover, planera hur du ska backa for att det ska bli bra (alltsa utan rispor eller bucklor)

A jag vet inte vad jag kan saga. Forlat mamma. Maste vara pinsamt for dig eftersom du har traffat dem.
En av anledningarna till att det ar sa pinsamt ar att de ar sa snalla mot mig. Hade nastan varit enklare om de blev arga.
Men den dar volvon ger jag inte mycket for. Har bara gett mig otur.

Sa nu har jag bestamt att jag bara kor bilen nar jag behover kora barnen till nagot. Jag tankte att om jag har varit taxi nu i 9 manader for de andra AuPairerna (Sophia ta inte at dig, du ar student) borde det ju finnas nagon annan som kan kora ett tag. Men nej, istallet far jag bli hemma. Men jag har ju Blake som hamtar mig :) Och sen har jag tid over for traning och jag sparar pengar. Positiv Sanna!

Varfor kunde de inte ha gett mig en skruttbil istallet?!


Kommentarer
Postat av: e

Jo, det löser sig säkert. Allt brukar ju lösa sig ;)

jag låg hemma i sängen och klockan nio knackar det på mitt fönster, då va det simon. En liten överraskning! hihi. Hoppas du får en bra helg gumman=))

2009-03-20 @ 09:02:07
URL: http://emmabeatrice.blogg.se/
Postat av: Erika

Som du sa, så lär man sig alltid något av sina misstag. :)

Alla gör vi små misstag då och då, men det brukar ju alltid ordna upp sig på ett eller annat sätt.

Hoppas att du får en kanon bra helg ändå, även om du inte ha något inplanerat ännu.

Många kramar

2009-03-20 @ 17:46:11
URL: http://xerikax.blogg.se/
Postat av: mamma

Jaha du Sanni. "Du vet vad mamma sa".Fast jag har också backat in i saker.Vissa saker har en tendens att flytta på sig sen efter att man tittat så noga.Hihi!!Farbrorn i bilen hade nog backat lite!Hmhm.Alldeles säkert va det så. Eller hur??!! Inte ditt fel.// Mamma

2009-03-21 @ 21:03:55
Postat av: Anonym

med det va ju bra att du erkände sanna :)<3

kommer hända mig med. :P saknar dig <3

2009-03-23 @ 20:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0