"Jag ska till Vegas! na na nanana."

Oj redan helg? Veckan gick valdigt fort. Och anda gjorde jag nastan ingenting. Men jag klagar inte. Om exakt en manad ar jag ute pa gatorna i LA, eller atminstone nagonstans i LA. Kan inte fatta det. Los Angeles liksom!! Hur coolt ar inte det?! Och sen Las Vegas! Inte manga som ar 19 och har varit i Las Vegas. Nat att skryta med.

Men tillbaka till vardagen... Man ska ju leva i nuet. Igar var det avskedscermoni for Sophia. Gick val inte riktigt som planerat med den heller. Var ju meningen att vi skulle ga ut och ata efterat, men det blev inget med det.
Tjejen som skulle kora orkade inte. Jaha, det var ju schysst mot sophia klart! Nej sa istallet akte alla hem till sig. Stackars Sophia. Blev ingen bra avskedsfest och ingen bra avskedscermoni. Ar nog inte sa bra att lata en mexikan planera. I deras kultur finns ingen riktigt planering eller tidshallning, eller nagot som har med ordning & reda att gora... eller sakerhet.
Iaf bestamde vi att vi ska ut och ata pa mandag istallet. Sa far se hur det blir med det. Hon aker ju hem pa tisdag sa om det har skiter sig har jag inte sa mycket tid pa mig att fixa nat annat. Da far det bli en glass pa Braums eller nat. (mitt favvostalle)
Sa trakigt nar det inte blir som man tankt sig.

Okej, nu maste jag beratta om Mexico. Och detta ar inga fordomar eller rykten utan det har kommer fran de tva mexikanska tjejerna som ar AuPairer har.

- Om man kor pa nagon sa den skadas, dodar chaufforen den skadade personen. Sa att de inte behover betala kostnaderna for den skadade. Annars maste de betala alla sjukhus- och medicin kostnader for resten av den pakordes liv. Eller om ingen sag, kor de bara darifran. Det har var sa fruktansvart hemskt att hora.
- Man kan kora nar man vill. Kravs inget korkort.
- Man kan dricka hur mycket som helst och kora
- Om man blir stoppad/tagen av polisen mutar man dem bara med pengar
- Nu nar de drabbades av svininfluensan var de tvungna att distrahera manniskorna sa det ar nu lagligt att kopa droger i sma mangder pa apoteket
- Kidnappning ar oerhort vanligt i Mexico. Sa fort de ser nagon som har nagot av varde.

Nagon som vill aka till Mexico? haha. Nej men pa turistplatserna ska det inte vara nagon fara. De har nagra riktigt fina och populara platser, en av dem ar CanCun. Dit aker alla ungdomar i usa pa loven. Kan jamforas med Sunny Beach, Bulgarien eller Ayia Napa, Cypern.
Men vilket samhalle att leva i. Inga direkta regler och ingen sakerhet. Jag skulle ju vara radd dygnet runt.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fick precis reda pa att Robyns mamma inte behovde stadhjalp denna helgen utan de tva kommande helgerna. Var skont pa ett vis. Sa far se vad som hander i helgen. Men Sophia sag inget till Llanely ;)
Kommer inte anvanda bilen iaf och Alice jobbar eller ar med hennes kille. Sa det far val bli hemmahelg.
Stadning, tv, dator, traning, fotbad, peeling m.m. Kanske kan passa pa att ta ett harligt bad. Har bara gjort det en gang har. 

Nu ska jag krypa ner i min stora skona sang och lasa lite i min tidning innan jag somnar. Ja, jag har ju en valdigt stor sang, dubbelsang rattare sagt. Trots den stora ytan ligger jag ihopkrupen sa langt at ena sidan som det gar. Detta gor jag automatiskt. Sa inatt ska jag minsann bre ut mig, och passa pa att njuta av min stora sang, innan jag kommer hem till min lilla 90 sang pa lindsbo. Och mitt lilla rum.. Ojojoj hur ska jag klara detta

Hoppas ni alla far en riktigt bra och rolig helg! Sommaren ar ju pa vag och allt :)




Tog en paus i mitt blogginlagg for att ta lite bilder och lagga ut for er.






Kommentarer
Postat av: linnea

det är la inget fel på 90 säng.kommer du inte ihåg när du o jag låg och trängdes i den en hel natt ? haha

2009-05-10 @ 17:11:30
URL: http://linnealarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0