37% kroppsfett

Så, då har man gjort sitt livs första hälsoprofilsbedömning.

Camilla började med att göra en skelettmätning och det visade sig att mitt skelett vägde 7.25 kg. Så det väger inte så mycket ändå. Och sen utifrån det kan man räkna ut hur mycket kroppsfett man har och vad man bör väga.
Dock vet jag inte riktigt vad jag ska tro här. Om resultaten stämmer så har jag 37% kroppsfett och man ska ligga på runt 25%. Det visade sig också att jag ligger 5 kg över maxgränsen till övervikt och att jag, 157 cm lång, normalt kan väga 43 kg. Jag tycker det låter väldigt lite. Det är 14 kg mindre än vad jag väger nu liksom.
Men det måste vara på grund av att jag har mycket muskler som jag väger så mycket ;)
Nej, men det kan alltid förekomma avvikelser. Camilla ska kolla upp det på sitt dataprogram som hon har så får vi se om vi får andra svarsresultat.

Däremot när jag skulle testa min syreupptagningsförmåga fick jag bra resultat. Jag hade hög syreupptagningsförmåga och min kondtion låg på genomsnittsnivån.

Och vid hälsosamtalet kom vi fram till att jag hade en bra hälsa

Tog några kort på när Camilla testa mig men min kamera krånglar hela tiden och det är jättesvårt att lägga in korten från kameran till datorn. Ska se om jag hinner fixa det senare ikväll..


Kommentarer
Postat av: Louise

hahaha jag kan trösta dig med att jag ligger på gränsen för övervikt enligt hpb-grejen.=)

2010-04-22 @ 15:47:49
URL: http://raederow.blogg.se/
Postat av: Camilla

får göra om testet nån gång och se om de blir annorlunda! men du är absolut INTE överviktig, det hoppas jag att du vet. finns ju tusen olika felkällor, och 1 av 3 gånger blir testet felvärdigt.. så allt är nog i sin ordning :)



vill se kort också!!

2010-04-22 @ 19:31:56
URL: http://millajo.blogg.se/
Postat av: Siv

Det låter konstigt 43kg Sanna hur skulle du se ut då oj så mager.Det är sant musklerna väger ju en del. Du har ju en bra hälsa å vacker är du.Kram på dej.

2010-04-22 @ 21:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0