Hjälp! Vad gör jag?

Idag är jag så fruktansvärt nöjd med mig själv. Jag har pluggat hela dagen, förutom en liten stund då jag var och tränade. Och det är en sån skön känsla! Jag är nog en liten pluggis ändå. Jag kan tycka om att sitta och läsa och lära mig massa roliga saker. Men det ska inte vara under någon som helst press.
Denna gången är jag ute i god tid och det känns väldigt bra. Nu ska jag bara försöka fortsätta att hålla tempot uppe. Är fullt upp denna veckan så gäller att ha disciplin.

Dagens lärdom: Ha alltid mobilen med dig!! Blev utestängd från lägenheten idag. Utan mobil och i innetofflor. Inte kul!!
Tänkte inte skriva om det just nu för jag är så trött. Men jag gör det iaf.

Jag gick till tvättstugan för att boka tvättid. Låste inte dörren. Kom tillbaka och försökte öppna dörren men det gick inte. Kolven (eller vad det nu heter) i dörren hade fastnat. Jag hade ingen mobil, men som tur var va en granne hemma så jag fick låna mobil av henne, och hon hade även numret till de man skulle ringa. Oturligt nog skulle hon precis gå, men hon sa att jag jättegärna fick vara i hennes lägenhet så länge. Kändes lite obekvämt då jag inte ville tränga mig på. Men jag gick iaf in och läste GP medan jag väntade på att få hjälp. När jag läst färdigt tidningen kom fixarkillen. Snacka om tajming!
Nu är den där kolven intejpad i dörren med hjälp av silvertejp. Så ska de komma och fixa det imorgon. Jag hade alltså verkligen tur!!

Vad som kunde ha hänt:
Jag hade fått gå i inneskor och tunn tröja i den djupa snön till camilla eller jennie för att få hjälp.
Jag kunde haft bråttom någonstans.
Jag kunde haft mat på spisen. (Brandrisk!)
Jag kunde haft en liten bebis här inne. (Gud vad hemskt det hade varit!)
Eller så kunde jag vart här inne i min lägenhet utan dator (några veckor i höstas var jag utan) och utan mobil (har också hänt då jag glömde laddaren hemma en gång). Detta hade inneburit att jag hade vart instängd i lägenheten. Snacka om hemskt!! Hade väl iofs bankat allt vad jag orkat i väggarna. Men om inte grannarna hade vart hemma..

Så ja, jag hade tur denna gången!



Kommentarer
Postat av: siv

Ojdå sanna! Ja man vet ju aldrig vad som kan hända. Vilken tur att det ordnade sej så bra.Man lär sej alltid något.Kram på dej.

2010-12-08 @ 09:50:58
Postat av: siv

ojdå Sanna! Ja man vet aldrig vad som kan hända.Tur att det ordnade sej så bra.Man lär sej alltid något.Kram på dej.

2010-12-08 @ 13:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0