Tankens kraft

Tanken har nog ganska stor kraft ändå har jag insett idag. Det har snurrat väldigt många tankar i huvudet det senaste, men jag har inte fattat att de har stor inverkan som de nog har. 

Jag vet att mormor frågade mig imorse när hon ringde om det var nåt som jag var stressad eller orolig över, men jag tänkte inte så mycket på det.
När det gäller stress tänker jag att det måste handla om saker som om det är mycket i skolan eller på jobbet. Och när det gäller oro att det måste vara stora grejer som händer.

Men kanske inte.. Kanske räcker det att det är småsaker som man inte är så medveten om men som ändå finns där. I alla fall så var jag och tränade idag och på väg hem från gymmet bestämde jag att det var slut med alla negativa tankar. Att de inte hjälper mig ett dugg! Därför försökte jag istället att tänka positivt och se framför mig hur bra saker och ting gick. Och tro det eller ej men det hjälpte!! ¨
Jag kan ju säga att buggen är en av sakerna. Jag har verkligen ångest varje gång jag ska gå dit. För att jag känner inte alls att jag har koll på nåt. Men jag tycker ju ändå att det är väldigt roligt när det väl går bra. Och jag har bestämt att jag inte ska ge upp. Jag skiter i vad alla andra tycker och nån behöver ju vara den som är minst bäst (för att vara positiv). Och istället jämför jag med mig själv och hur mycket bättre jag ändå blir för varje gång. Det handlar ju inte om vad man kan utan hur man är som person, right? Kan vara svårt att tänka så ibland, men blir lättare och lättare för varje gång man gör det.

Och nu sitter jag här och är glad men lite småirriterad för att jag så ofta ska jaga upp mig för småsaker. Och hela tiden älta saker. Självklart gick det bra!! Jag lever!

Och andra saker blir inte riktigt som man hade önskat men det var kanske inte meningen..


                            Don´t forget yourself



Kommentarer
Postat av: Daniel

kloka tankar. :)

2010-12-16 @ 16:39:11
URL: http://badsoundkillsgreatmusic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0