If I just could let it go

Vad har hänt med mig?! Nu när jag vart så glad i två veckor över att jag inte har varit förkyld kommer såklart nånting nytt.
Det började igår efter lunch med att jag kom in i klassrummet och såg suddigt. Det var som om det var små vågor framför ögonen och jag kunde varken se texten på tavlan eller i skrivhäftet ordenligt.
Jag tänkte att det kanske kunde ha att göra med att det var ett annat ljus eller nåt. Men sedan fick jag en enorm huvudvärk på vänster sida, började må illa och blev yr. Jätteotäckt! Men jag lyckades iaf ta mig igenom eftermiddagen. När jag kom hem sov jag två timmar och sen blev det bra igen.

Idag klockan 5 precis innan jag skulle gå till träningen hände ungefär samma sak. Jag började se suddigt och se de där vågorna igen och fick huvudvärk. Jag tänkte att det kanske inte var så bra med träning men att jag iaf kunde följa camilla och stina till träningen och sen gå hem så att jag fick lite frisk luft och motion åtminstone.
När jag kom hem var jag tvungen att lägga mig och har nu sovit en timme (och då ska jag påpeka att jag sov en timme när jag kom hem från skolan också!) Huvudvärken har inte riktigt släppt men det är bättre. Men känner mig fortfarande trött och har ingen energi. Får dåligt samvete för att jag bara ligger och slappar. Finns ju ändå en del att göra.

Har ingen som helst aning om vad detta är? Först tänkte jag att det kunde vara ett symtom på att man är stressad. Men jag känner mig inte alls stressad just nu. Vi har inga speciellt stora saker i skolan nu innan jul. Vet inte om det kan vara någon typ av migrän? Har ju bara huvudvärk på en sida. Men varför får jag det nu?
Har i och för sig sovit rätt dåligt i ungefär en vecka nu. Kan inte somna förrän jättesent utan ligger bara och tänker på precis allt!! Försöker att ta djupa andetag och inte tänka, men det går inte!!

Just nu vill jag bara ta jullov och åka hem till Lindsbo!! Åh, vad jag längtar!! Men bara en vecka kvar!! Det går nog fort.



Julsittningen - Stina, Jag & Camilla


Jag & Elias på bowlingen

Kommentarer
Postat av: Camilla

tycker du ska kolla upp detta om det inte blir bättre, känns inte helt normalt! just med ögonen, huvudet och det där, låter jättekonstigt.. migrän kan de ju vara men om du inte haft det förut så..

2010-12-14 @ 20:22:14
URL: http://millajo.blogg.se/
Postat av: Åsa Karlsson

Ja du gumman det låter som migrän. Det finns såå oändligt mycket olika varianter. Tänk ändå efter, jag hör att du säger att du inte är stressad men det finns i olika typer det med....kanske är det bra att göra som jag?...lära sig att slappa vid tv´n Huuuur länge man vill för, att man vill, gör allt man inte får: slappa, kolla tv, strunta i disken, äta allt gott.....tror inte det skadar att göra det ens i en hel vecka. Jag har provat! Prova, iaf en dag i taget....man utan ångest för då kommer huvet att göra sig påmind! :D kraaaam till dig gos.

2010-12-15 @ 14:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0