Out on the river

Ja, man kan väl inte riktigt säga att vädret var med oss igår. Det regnade under stort sett hela tiden vi paddlade. Men det var en riktigt rolig upplevelse!
Jeremy, Robyns bror, hämtade upp mig lite efter 9 på morgonen. Sen åkte vi till hans kompisars hus där alla skulle mötas. Vi var 9 personer så de hade hyrt en taxibuss som vi åkte med.
Det var väl cirka en timmes åkväg till dit vi skulle. Vi stannade till vid Wal-Mart för att köpa lite mat och dricka. Jag var tvungen att fråga de andra tjejerna som var med vad man skulle köpa för något eftersom jag inte ritkigt hade koll på vad som är bra att ha med sig. Så de var så snälla och hjälpte mig. Så det blev chips, sandwich och torkat kött. Jag vet torkat kött låter inte det minsta gott. Men det var hur gott som helst! Det var tydligen amerikansk fyllemat.
Vi hade 3 stora uppblåsbara båtar som vi band ihop. Jag vet inte riktigt hur långt vi åkte men vi var ute i cirka 3 timmar sen gav vi upp eftersom det regnade och de flesta var trötta och fulla.
Men alla var jättesnälla och goa. Så jag hade jättetrevligt! Och de flesta killarna här är så snälla och är riktiga gentlemän. Man känner sig som en liten prinsessa. Här är det liksom inte nördigt att öppna dörren för tjejerna och att alltid låta tjejerna gå in först. Och under hela paddlingen fick tjejerna sitta i båtarna medan killarna slet med att dra båtarna över ställen där det inte var så djupt eller om vi fastnade nånstans.
Jag tappade min sko en gång också och då var en av killarna jättesnäll och simmade efter den och verkligen kämpade för att få tag i den. Och det var bara en liten fliflop liksom.

Efter paddlingen åkte vi hem och fräschade till oss lite och sen åkte vi till ett av paren som var med oss hus. Där spelade vi lite drickspel och beställde hem pizza.

Jag har ju inte hittat på så mycket med amerikanska människor innan utan det har varit mycket med AuPairerna så det är verkligen roligt att ta del av den amerikanska kulturen.

Ikväll ska jag nog träffa dem igen för att umgås och kolla på fyrverkerierna. Det ska bli roligt!
Synd att jag inte tog med kameran igår. Men förra gången jag gjorde det blev kameran blöt och gick sönder så jag vågade inte riskera det. Istället får det bli en bild på mig som Kate tog häromdagen.


Kommentarer
Postat av: Camilla

sötnöt!

2010-07-04 @ 22:52:03
URL: http://millajo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0