Dream on baby

Jag pratade precis med Robyn och hon tyckte att jag skulle hitta på nåt kul nu när jag var här. Att jag skulle passa på att resa så mycket som möjligt. Och visst det skulle jag gärna vilja men det är bara det att jag har ju inga pengar till det.
Jag vill jättegärna åka och hälsa på Emma i Denver men det kostar ca 400 dollar, vilket är ca 3 000 kr. Så jag vet inte..
Och jag skulle gärna vilja åka till Californien igen, för sist jag var där hann jag inte se så mycket. Det var mest bara att hoppa av bussen och ta kort och sen på bussen igen och åka vidare.
Och sen vill jag jättegärna åka till Hawaii också. Det skulle vara helt otroligt. Men det var visst 10 timmars flyg dit så vet inte om jag orkar det eftersom det blir rätt mycket långa flygningar under en kort period eftersom jag bara är här 2 månader denna gången. Men det klart att jag skulle ju inte tacka nej om jag fick en resa dit gratis.

Men jag får väl fortsätta att drömma.. I detta fall skulle pengar göra mig väldigt lycklig. Känns som att jag aldrig kommer att ha tillräckligt med pengar eller tid till att resa. Nu ska jag först plugga klart och sen måste jag jobba för att kunna betala tillbaka studielånet och för att tjäna pengar... Okej okej nu håller jag på att komma in i en deppfas här.
Jag ska vara otroligt tacksam över att jag får chansen att vara här åter igen och jag ska uppskatta det.
Men något som jag uppskattar otroligt mycket är vänner. Det märker jag nu när jag är här. Jag har ingen riktigt bra vän här och det är skitjobbigt. Robyn är jättesnäll och försöker ringa till folk och försöker hitta personer som jag kan umgås med, men det blir inte alls samma sak när det är påtvingat. Då är jag hellre själv.
Jag är otroligt glad att vi var så många AuPairer här förra gången jag var här. Vi hittade på så mycket roligt då.
Men det är en kille som ska komma hit snart och som känner Chelsie som gärna vill träffa mig. Vi har pratat lite på facebook och så. Så jag hoppas att det händer lite mer roliga saker då.





Åh, jag vill jag vill jag vill!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0