Tänk vad fel man kan ha

Vad jag (och även de tre olika sjuksköterskorna på sjukvårdsupplysningen) trodde var en spricka i revbenet var tydligen lungsäcksinflammation. Vad nu det är för något.. Försökte googla på det men blev inte så mycket klokare.

Jag kunde inte stå ut med smärtorna längre. Ipren hjälpte inte det enda. Så jag ringde sjukvårdsupplysningen för att höra om jag kunde kombinera ipren med alvedon och det sa hon att det gick. Men hon tyckte även att jag skulle kolla upp det. Jag fick en tid på vårdcentralen där jag sedan blev skickad vidare till akuten.
Där fick jag ta lite olika blodprover, EKG osv. Sen fick jag vänta 2 timmar på att bli röntgad och sen efter ytterligare 2 timmar fick jag reda på att jag hade nån vätska i lungsäcken.
Tydligen ska det bli bra inom två dagar annars skulle jag komma tillbaka. Detta känns skönt för hade det vart en spricka i revbenen så känns det som att det skulle tagit mycket längre tid.

Men nu måste jag verkligen sova! Skönt att sandra och jag bestämde att vi skulle plugga själva imorgon. Då kan jag ta sovmorgon och sen ta det lite lugnt hela dagen. Skönt!!


Kommentarer
Postat av: mamma

Hej Sanna.Ta det lugnt idag o passa på att vila.Kram på dig:) // Mamma

2010-11-12 @ 08:32:33
Postat av: Camilla

visste att det var nåt lurt!

2010-11-12 @ 08:53:26
URL: http://millajo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0