Dagens insats

Ja, idag var jag med om något som jag aldrig varit med om förut. Jag stod och väntade utanför elefanten (trollhättans höghus där typ alla studenter bor) på Stina och Louise.
När jag kom till dörrarna så såg jag två utländska killar i 10års åldern som uppträdde väldigt misstänksamt. De trodde nog att jag skulle gå in i huset men när de märkte att jag stod kvar utanför så sa den ena killen "äsch, vi tar cykeln och går". Jag tänkte inte så mycket på det förrän jag såg att sadeln på cykeln var högre än killarna själva och i bakdäcket satt ett cykellås.

Jag anade direkt att det inte var deras cykel utan att de försökte sno den så jag frågade om det var deras cykel och när de bara skrattade lite lätt och sprang iväg följde jag efter dem och svärde en del och hotade med att jag kunde polisanmäla dem. Som tur var kastade de ifrån sig cykeln och sprang iväg.
Så jag tog cykeln och satte tillbaka den i cykelstället. Så förhoppningsvis får den stå kvar där.

När jag sedan ringde polisen för att berätta det så sa dem inte alls mycket. De frågade inte ens vart det hade hänt så antar att de inte brydde sig så mycket. Men ska försöka kontakta polisstationen här i Trollhättan istället. Det är nämligen väldigt många som har blivit av med sina cyklar där, bland annat min kära vän Camilla. Så jag hoppas att det kan hjälpa dem.

Men det känns som att det inte finns så mycket att göra åt det. Nästa gång får jag försöka att komma ihåg att ta kort och sen ringa polisen så att de hämtar dem. Men jag menar lycka till med det!
Känns som om de där killarna kommer vara tillbaka ganska snart igen. Jag menar de tycker säkert att det är värt risken att få lite utskällning från en liten tjej för att få en cykel liksom.
Men nu har jag i alla fall räddat en cykel idag! Den killen eller tjejen är säkert glad i alla fall!

Nästa gång ska jag ropa på min goa vän Spiderman!!


Kommentarer
Postat av: siv

Bra Sanna att du gjorde nått.Ta det försiktigt bara.Du får väl prata med polisen i Trollhättan.

Sköt om dej. Kram

2010-10-16 @ 14:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0