Food tasting

Idag är det seminarium i skolan som gäller. Vi går igenom uppgiften som gjordes igår. Tror att jag inte är fullt så missnöjd längre. Brukar alltid bli bra i slutändan.
Däremot kunde jag fortfarande gjort mycket bättre ifrån mig. Men men...

Snart är det dags för lunch och jag har en riktigt smarrig lunchlåda att se fram emot - ris och kycklinggryta. Kanske inte låter så speciellt. Men den kycklinggrytan är verkligen "Mmmm...."

Jag blev ju internationell studentambassadör för ett litet tag sen. Så nu har jag även gått med i ett intresseutskott där man hittar på olika aktiviteter med de internationella studenterna på skolan.
Idag är första gången jag är med så det ska bli spännande. Aktiviteten idag är food tasting, vilket innebär att de internationella studenterna ska få prova på typisk svensk mat såsom t ex knäckebröd, kaviar, djungelvrål, pepparkakor m.m.
Så nu blir det till att fräscha upp engelskakunskaperna!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0