Mångfald!

När jag var på gymmet i helgen så var det personer med psykiska och fysiska funktionsnedsättningar där och tränade. Och jag blev så glad! Vad roligt att man äntligen har insett alla behöver träning och framförallt att ALLA KAN! Killen som jag såg var skitduktig!

Jag har även sett att det är fler invandrarkvinnor som har börjat träna. De visar att det går att träna även om man vill bära slöja och ha täckande kläder. Jag tycker det är bra att alla vill komma till gymmet och att de känner sig bekväma.

Nu har det även blivit tillåtet för 15 åringar att börja träna på gymmet på Friskis.

Jag som blivande Hälsovetare tycker självklart att detta är jättebra. Större mångfald i träningvärlden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0