Plugga utomlands eller inte?

Idag på förmiddagen var jag ju iväg och mötte fem tjejer från England och en tjej från Finland för att visa dem deras lägenheter och ge lite information och sådär, och oj vad sugen jag blev på att åka utomlands för att plugga!
Jag vet ju hur spännande och roligt det är att komma till ett nytt land och jag skulle gärna vilja göra om det.
Men det kommer bli inom Europa i så fall eftersom jag förmodligen inte kommer att ha råd att åka längre än så. Åker man inom Europa (tyvärr räknas inte England med) så får man åka på ett stipendium som kallas för Erasmus och man slipper då betala skolavgift och sådär. Man får fortfarande pengar från csn så det enda som kommer kosta extra är flygbiljetten. Eller vem vet, någon kanske är sugen på att bila ner!

Aa, vi får se vad som händer. Man kan ju alltid söka och sen bestämma sig senare. Men jag vill också gärna läsa några roliga kurser här och det kan jag ju ha större nytta av när jag ska ut och jobba sen.
Lite svårt att bestämma sig..


Tänk att få sitta i en föreläsningssal med den här utsikten! På Hawaii har de en skola som har undervisning vid stranden. Det skulle ju vara drömmen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0