What to eat??

Alltså seriöst, vad har hänt med min kropp?!!! Eller rättare sagt min mage och magsäck!! Jag längtar tillbaks tills då jag var 10 år och blev proppmätt på en halv barnpizza eller ett happy meal. Nu för tiden har jag väldigt svårt att hålla mig mätt länge.
De två senaste veckorna har ändå slått rekordet. Jag har nog aldrig vart så hungrig! Visst har jag börjat träna en hel del, men tro mig jag tar lätt igen kalorierna. Och jag kan äta mig proppmätt men ändå vara hungrig efter en halvtimme igen. Jag förstår inte!!

Eller ja det måste helt enkelt vara att jag äter fel mat. Det är svårt eftersom jag varken ska äta mjölkprodukter eller vete. Annars mättar ju yoghurt, grovt bröd, keso och sådant bra. Älskade att äta yoghurt och müsli på morgonen, men det gjorde inte min mage!!
Det finns ju sojaprodukter och så, men jag vill inte köpa det hela tiden då det är ganska mycket dyrare än vanliga mjölkprodukter.
Det fett som jag kan äta är ju fett från avokado, nötter, lax, makrill osv. Jag brukar ha detta hemma men även det är dyrt.
Överhuvudtaget så blir det svindyrt om jag ska äta bra och mättsam mat. Men jag har väl inget val..
Blir ju i och för sig mycket pengar om man går och äter hela tiden också. Ja, jag får väl prova att äta lite mer fett helt enkelt. Fett och protein är ju det som ska mätta mest och längst.

Tänkte börja med matdagbok så kommer jag förhoppningsvis på vilken mat som är bra (mättar och snäll mot magen) och vilken mat som är dålig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0