Make your dreams come true

Nu har det där äventyrssuget kommit över mig igen. Jag vill åka utomlands! Och då pratar jag inte om en vanlig solsemester. Jag vill ut på ett stort äventyr! Hitta på massa grejer som t ex en vandring i djungeln, en träningsresa till nåt fint land, volontärarbeta i ett fattigt land, simma med delfiner, åka på en lång kryssning.
Ja vad som helst som innebär ett spännande eller vackert land och massa aktiviteter.

Jag börjar bli lite trött på min vardag här nu känner jag. Men ett år kvar sen är jag fri att göra vad jag vill!! Eller just det ja, man måste ha lite pengar också. Eller räcker det kanske bara med att ha lite tur eller befinna sig på rätt ställe vid rätt tillfälle?
Ja, vi får väl se...

Men så länge får jag försöka göra mitt vardagliga liv så spännande och äventyrligt som möjligt. Man ska ju njuta av stunden också. Det blir ju lätt att man hela tiden önskar sig något annat och bara tänker på framtiden. Man tänker inte på allt man faktiskt har.
Det finns också de som bara låter drömmar vara drömmar istället för att vara verklighet. En sådan person ska inte jag bli! Vill jag nåt ska jag kämpa för att nå dit! Man kan ju inte gå och vara bitter för att ens drömmar inte blir uppfyllda om man inte gör något för att förverkliga dem.
Att jag åkte till USA är jag så otroligt glad över. Det har påverkat mig något enormt. Att jag dessutom följde mitt hjärta istället för hjärna och åkte dit igen förra sommaren är jag ännu gladare för! Jag hade tänkt på det ett helt år, till och med drömt om det på nätterna! Hur skulle det kännas att åka tillbaka? Helt plötsligt fick jag chansen! 
Och dessutom träffade jag en helt underbar person och fick vara med om saker jag inte ens vågat drömma om.

Jag är också så glad för att en liten del av min familj fick komma och hälsa på mig i USA. Det känns overkligt!

Aldrig mer att jag tänker stoppa mig själv från att uppfylla mina drömmar! Det är så mycket man kan göra om man bara vågar ta steget! Är det ett steg som är för stort att ta med en gång, ta då småsteg istället. Varje steg är ju en liten bit närmare målet, hur litet steget än är! Sen är det inte hela världen om man inte skulle lyckas, för då har man i alla fall försökt. Kanske inser man att man trots allt inte ville det tillräckligt mycket. Ibland kan man ju inse att det inte är värt det.
Det är också viktigt att veta vad det är man drömmer om. Det blir ju lite lättare att uppfylla det då.

Make your dreams come true my friends!


Det är inte bara i sagorna som drömmar blir verklighet. Jag lovar!


Kommentarer
Postat av: siv

Lycka till sanna!! Men det känns skönt så länge du är i Trollhättan. Kram på dej!

2011-06-19 @ 21:43:25
Postat av: Stijna

Härligt! Behöver eller vill du ha en reskompis är jag på! Har så mycket rastlöshet i kroppen så det går både mig och människorna runt mig på nerverna ;) Men samtidigt en feghet att jaginte vågar åka själv :/

2011-06-20 @ 11:34:04
URL: http://suuri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0