Två spinningpass om dagen i 30 dagar. Nu cyklar vi!

Jag jobbar ju enbart 75% vilket innebär att jag har några lediga dagar i veckan. Det känns jätteskönt faktiskt. Så man kanske kan få känslan av att man har lite lov trots allt.
Hittils har jag spenderat mina lediga dagar till att träna och städa. Har också haft tid att kolla på tv för en gångs skull. Känns lite lyxigt!

Det är synd att det är vädligt knapert med pengar denna månaden och nästa. Det är ju mycket som kostar pengar om man vill hitta på något. Lite synd..

Måste också berätta att jag cyklade till jobbet igår. Min cykel är nog inte den bästa att cykla långa sträckor med så det gick väl sådär när jag skulle cykla med Camilla på sin mountainbike. Visserligen kan det vara så att jag är lite otränad men nja denna gången måste jag nog ändå skylla på cykeln. Kändes som ett spinningspass. Så bra träning blir det i alla fall. 3 mil (1.5 timme) blir det ju fram och tillbaka. Så om jag cyklar till jobbet nästan varje dag som jag jobbar så kommer jag totalt cykla 90 mil i sommar. Det blir ju en del. Dessutom kommer jag att spara 1200 kr på att inte ta bussen. Så träningen är inte bara gratis utan man kan säga att jag till och med får pengar för att träna!
Ger definitivt motivation!
På vägen hem tänkte jag att jag skulle prova en ny väg. Och hem kom jag. Dock är jag ganska säker på att jag tog en rejäl omväg. Trodde till och med att jag var på väg åt motsatt håll ett tag. Hade ingen aning om vart jag var, men det var ju cykelväg så jag tänkte att någonstans måste jag komma i alla fall. Och jag hade ju ingen tid att passa så då kunde jag chansa hej vilt. Det var så spännande att jag inte ens tänkte på hur jobbigt det var.
Hade ju med min iphone så jag skulle ju kunna kolla på kartan vart jag var i värsta fall. Men det var ju mer spännande att inte göra det.


Kommentarer
Postat av: Iris

Schysst sida du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-07-11 @ 03:14:14
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0