Struktur

Jag har blivit lite slarvig på sistone och är inte så effektiv som jag borde vara, vilket inte känns alls bra.
Det känns som att jag prioriterar fel saker och inte är riktigt närvarande i det jag gör, som om jag lever i en liten bubbla.
Just nu är det mycket att göra och jag är medveten om att jag blir en helt annan person när jag är stressad. Jag hatar det! Jag blir helt apatisk och får ingenting gjort, jag är på dåligt humör, sover inte bra, äter inte bra, kan inte tänka klart osv..

Men från och med nu ska jag verkligen försöka strukturera upp mitt liv bättre och se till att vara effektiv. När vi intervjuade de anställda på SEB var det många som sa att de skrev att-göra listor för att inte bli stressade och jag älskar listor. Måste bara bli bättre på att följa dem också!
Så det kommer väl bli mitt första steg mot ett mer strukturerat liv! En ny kurs börjar på måndag och nu ska jag verkligen se till att jag lägger upp arbetet bra och inte stressar i slutet, för det är det värsta som finns.
Sen tror jag ett annat problem är att jag vill så mycket och vill gärna leva ett perfekt liv - vara en perfekt student, få ett jättebra sommarjobb, äta den bästa maten, träna, vara med på allt roligt som händer, sova tillräckligt, vara snygg, vara social, ta alla chanser till utveckling, vara en bra dotter/kompis/barnbarn/kusin/au-pair/syster/klasskompis, veta allt som händer i världen, läsa bloggar för att hålla sig uppdaterad .. ja listan kan göras lång. Har insett att jag får ta en sak i taget och att jag inte hinner göra allt på en och samma gång. Så när jag har fått in vanan på något kan jag gå över till nästa. One step at a time!

Nu ska jag sova för imorgon sätts mina kunskaper på prov. Och sen har jag en rundvandring på skolan för första gången. Är sjukt nervös!! Har ju prioriterat skolan och praktiken nu, men jag ska i alla fall göra mitt bästa så får det gå som det går.




Kommentarer
Postat av: Camilla

man kan inte alltid vara perfekt! det viktigaste är att man gör det man kan och mår bra :)

2011-03-24 @ 08:26:51
URL: http://millajo.blogg.se/
Postat av: Elina

Du är så bra som du är! Bättre än bra till och med :) Och det där perfekta livet existerar nog inte. Det finns alltid något man vill ha eller något man vill förändra hos sig själv. Som Camilla säger, att du mår bra är det viktigaste! Lycka till med allt vännen!

2011-03-24 @ 09:37:51
URL: http://elinainaram.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0