Mitt sista gnäll

Åååååh, jag blir så trött på mig själv ibland!
Nu ligger jag här och har kramp i magen på grund av den där glassen! Trodde jag att det skulle gå lättare att skriva om jag hade ont i magen också kanske? Ja, ibland undrar man hur man tänker egentligen.
Det var sista gången jag belönar mig med mat som jag mår dåligt över! Nästa gång blir det god mat som jag mår bra av istället!

Men där var mitt sista gnäll för ett lång tag framöver. Det lovar jag!
Nu har jag fått laddat mig lite mentalt. Jag måste skriva den här uppsatsen och jag har två val.

1. Jag kan välja att gnälla, tycka synd om mig själv och bara vara på dåligt humör, vilket innebär att det mesta av min energi går åt till att fokusera på allt dåligt, och jag har ingen energi över till arbetet. Resultat blir alltså ännu sämre.
Eller så kan jag
2. Le stort, koncentrera mig på arbetet, och tänka hur bra jag faktiskt är som gör det här alldeles själv och hur modig jag är som valde att göra det helt ensam. 

Det känns som att det sista valet kommer göra att det blir så mycket lättare och roligare att skriva, vilket även gör att det går fortare. Jag väljer det sista!

Nu ska jag sova och innan jag somnar ska jag bara tänka positivt och på allt som jag tidigare har lyckats med trots motgångar :) Tänk känslan när jag är klar med detta liksom! Kommer nog vara nästan lika häftig känsla som att släppas i höjdskräcken.
Jag kan nästan nu känna att det kommer gå bra för mig de sista dagarna och (med risk för att gå händelserna i förväg) att jag inte kommer ångra att jag valde att göra det här, utan skulle kunna sätta mig i samma sits igen. Just bara för att utmana mig själv!

Jag är glad att jag läst mycket om positivt tänkande och mental träning. Det hjälper en i sådana här situationer så att man lättare kan ta sig upp igen.
Och sen hjälper era underbara kommentarer nåt otroligt mycket! Tack ska ni ha!!

Natti natti




Lycklig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0